Er wordt ook nog gewerkt - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Iris - WaarBenJij.nu Er wordt ook nog gewerkt - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Iris - WaarBenJij.nu

Er wordt ook nog gewerkt

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

20 Oktober 2014 | Australië, Byron Bay

Naast alle leuke dingen ben ik hier natuurlijk ook om te werken en wat te leren. Hier dus een kleine update over wat er zoal allemaal gebeurt op het kantoor dat ook wel keuken genoemd wordt. Ten eerste sinds gisteren is heb ik een afstudeerplek gevonden, ik heb nog geen akkoord gekregen van school voor de opdracht maar ik kan in ieder geval ergens terecht. Het is nu aan mij om te laten zien aan school dat het een opdracht is die past bij de opleiding en van voldoende niveau is. Wat ik ga doen volgend half jaar is als volgt: ‘het is een opdracht in uitvoering van Goed Gezelschap. Goed Gezelschap is een kleine organisatie/netwerk die (mantel)zorg biedt aan ouderen/dementerenden. Mijn opdracht is als volgt: Goed Gezelschap zet zich in voor hulpbehoevende ouderen en wil haar zorg uitbreiden met de ontwikkeling van een inloophuis voor licht dementerenden. De belangrijkste vraag die bij Sophie (opdrachtgever) ligt is 'Hoe de invulling van een ontmoetingsplek eruit moet gaan zien om dementerenden en niet dementerenden zoveel mogelijk te stimuleren samen te komen en elkaar zorg te bieden. Het advies zal ingaan op het creeren van een concept voor een ontmoetingsplek voor licht dementerenden, mantelzorgers en buurtbewoners. Dit doe ik in samenwerking met een bedrijfseconomie student die het verdienmodel van het concept gaat ontwikkelen. Tot nu toe dus nog geen vertraging en als het allemaal goed gaat kan ik dus volgend half jaar af gaan studeren. WOEHOE. Bijna klaar met school..

Om jullie een kleine indeling van mijn dag te geven op het werk. Ik begin door de computer aan te zetten en ontbijt te maken, als ik om half 9 begin is alleen Vanessa hier van Mojo dus kan ik eerst rustig wat eten. Daarna werp ik een blik op de inbox en werk ik alle emails (die ik kan beantwoorden) weg. Dit zijn bijvoorbeeld het maken van boekingen voor agents, klantvragen beantwoorden en berichten doorsturen naar hostel. Om je een grappig voorbeeld van gisteren te laten zien hoe dat emailen gaat zie de foto’s. Ik wist niet of ik het eng vond of een groot compliment dat mijn bloed het waard was om te bottlen, het maakte in ieder geval wel mijn dag en hangt nu naast mijn bed. Het mailen is hier allemaal heel relaxt met Hi guys of Hey dude als aanhef, ik moet er echt aan wennen onprofessioneel te schrijven en dat kost me meer moeite dan een nette brief schrijven haha. Verder neem ik veel telefoontjes aan en probeer ik klanten of agents zo goed mogelijk te helpen. Vaak is dit door het checken van boekingen, doorverbinden naar hostels of het controleren van beschikbaarheid in de hostels. Het werk is echt leuk en hoewel ik niet alles doe wat de meiden hier doen zou dit weleens iets kunnen zijn wat ik later wil doen, maar dat komt misschien ook wel door de leuke sfeer en mensen. Voorbeeld van de 'company culture' hier. Er is nu een management conference aan de gang waarbij veel van de managers in Byron zijn. Gisteren kwamen ze aan en hadden ze 's avonds een welkomstfeestje. Miguel onze IT-manager was blijkbaar zo dronken dat die zonder shirt de bar uit is gegooid, waarop iedereen hem wou helpen en de rest van de managers etc ook uit de bar zijn gegooid. Zo gaan die dingen in Aussie. Zie bijvoorbeeld het kerstkaartje van Nomads met de twee grote bazen erop, dat zegt wel genoeg.

Cheeeeers

  • 20 Oktober 2014 - 10:45

    Mama:

    Hey Iris,

    Super dat het nu gelukt is om een stageplek te vinden. Lijkt me een hele leuke opdracht. "Leuk gezelschap" klinkt goed. Is de overgang van het leuke Australische gezelschap niet zo groot.
    Mooi dat het werk je goed afgaat en dat je het leuk vindt! Ga zo door en geniet van je tweede helft van het verblijf in Australië. Bijzondere bedrijfscultuur hebben ze hoor.

    Liefs, mama

  • 20 Oktober 2014 - 10:52

    Sabine:

    Hey Dude,

    Fijn dat alles zo goed gaat! En heel fijn dat je nu evt een stageplek hebt! Toppie
    Veel liefs van alle Regelmannetjes incl "oma" Willemien ;)
    xxx
    Hou je goed! en blijf genieten!

  • 20 Oktober 2014 - 19:00

    Christine:

    Ha Iris,
    (Wilde eigenlijk beginnen met Ha Regelnicht, maar dat betekent iets anders dan ik bedoel!HaHa)

    Goed geregeld die stageplek in Deventer. Klinkt goed. Nou maar hopen dat school akkoord gaat.
    Leuk om te lezen hoe gemoedelijk het eraan toegaat bij jullie. Dat wordt straks wel weer afkicken in ons kouder kikkerlandje...... Dus volop genieten de komende tijd!
    '
    Dikke zoen Christine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 08 Juli 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 9076

Voorgaande reizen:

19 Juli 2014 - 14 Januari 2015

Walvissen, hippies en oh ja stage.

Landen bezocht: