WALVISSEN en cookies - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Iris - WaarBenJij.nu WALVISSEN en cookies - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Iris - WaarBenJij.nu

WALVISSEN en cookies

Door: Irisssss

Blijf op de hoogte en volg Iris

31 Juli 2014 | Australië, Byron Bay

Waar mijn vorige blog eindigde begon het Splendour weekend hier, een groot festival in Byron Bay dat van vrijdag tot en met zondag duurt. Het hele dorp stroomt vol met toeristen die naar Splendour gaan en daardoor krijg je de grappigste taferelen op de parkeergarage waar we vanuit het kantoor op uit kijken, dronken mensen hebben geen schaamte, ook niet als het midden op de dag is en iedereen je kan zien.
Zelf had ik helaas geen kaartjes voor Splendour dus ben ik zaterdag dan eindelijk naar het strand gewandeld en ben van daaruit door gegaan naar de welbekende Lighthouse en het meest oostelijke punt van Australie. Wat een prachtige omgeving, nu kan ik jullie dus wel jaloers maken (zie foto's). Het ene moment loop je door de bushbush met papegaaiachtige vogels en het andere moment kijk je uit op eindeloze stranden en zeeen. Walvissen en dolfijnen kunnen inmiddels worden afgestreept van de bucketlist want die zwemmen hier gewoon, kan het nog geweldiger worden? Het is whaleseason, wat betekend dat de walvissen langs de kust van Aussie trekken naar het zuiden. Ik heb ze nog niet van dichtbij gezien maar het is alleen al supergaaf om walvissen uit het water te zien springen in de verte.
Terug in het hostel en na het avondeten komen er medewerkers van Splendour het hostel binnen met het voorstel aan wie het ook maar wil vrijwillig mee te werken in Splendour voor gratis tickets. Ik had geen spannende plannen dus dat heb ik de avond gedaan, het werk was voornamelijk vuilnis opruimen en otto's legen maar je was de hele tijd op het terrein dus dat was leuk om te zien en doen hha. Het festival is echt huge en mocht ik hier nog een keer zijn als het er is ga ik zeker het hele weekend.
Zondag was hetzelfde als zaterdag; walvissen; dolfijnen; strand en mooi weer, de winter hier is zo slecht nog niet..met de zon is het 25 graden en dus prima strand weer. Nu alleen nog leren surfen :')

Dinsdag was er een talentenshow in het hostel, superleuke mensen ontmoet en uiteindelijk werd het 3 uur voordat ik in bed lag. Tot twaalf uur mag je in het hostel lawaai maken en daarna zijn we verder gegaan op een parkeerplaats, bijna iedereen kan hier wel een instrument spelen dus stil is het nooit. Het gave aan hostelmensen is dat je er aan het begin van de avond bij gaat zitten en het aan het einde van de avond voelt alsof je elkaar al maanden kent. De volgende dag ging helaas wel weer de wekker om 7 uur voor een surprise trip geregeld door Nomads.

Met Mikaela, een meisje dat nog niet zo lang bij de receptie van het hostel werkt, gingen we die dag op een surprise trip naar Nimbin, Rocky Creek Dam en Minyon Falls. Nimbin is de hippie capital van Australia en je wordt bij wijze van spreke al high van alleen al de lucht daar in te ademen. Voordat we het stadje ingingen kregen we nog wat advies van de buschauffeur: ''If you're going to smoke take it easy because I don't want people bad tripping in my van, if your'e going to eat cookies start with just a halve one and buying magic mushrooms is allowed but DON'T eat them while we're on this trip..I don't want people thinking my dog just turned into a dinosaur.'' Dat geeft je wel een beetje het idee van de stad haha. Ik heb me keurig gedragen uiteraard en alleen een sticker gekocht :'). Het mooiste was dat we de bus uitliepen en langs een Arts Gallery liepen waar een oud vrouwtje voor zat, zodra ze zag dat er toeristen aan kwamen begon ze: ''Hi, how are you. Arts gallery inside, so if you want to see some local art hop in''. Terwijl ze dat zei liet ze een kartonnetje zien met COOKIES erop, hele mooie kunst dus binnen.. Oh en hippier dan Nimbin wordt het niet, alle huizen zijn versierd met Spread Love Not War quotes, regenbogen, kleurtjes en de rest. Geen foto's helaas, de locals daar houden er niet van gefotografeerd te worden.
Alleen al de reis naar Rocky Creek Dam en Minyon Falls was prachtig, tropische wouden, een groot dal waar je op uit kijkt, grote groepen van wilde witte kaketoes die je voorbij vliegen (GEWELDIG!!) en een kangaroe (die ik niet zag verdomme omdat ik de andere kant op keek). Bij Rocky Creek Dam hebben we gebarbecued en zijn we naar het meer achter de dam gelopen (zie foto). Minyon falls is eigenlijk best wel een zielig watervalletje maar het is zooo hoog en je kijkt uit op tropische bossen wat het erg indrukwekkend maakt. Hobbelige weg terug naar huis en snel slapen na een leuke maar vermoeiende dag!

• 31 Juli 2014 - 11:16

Oma En Opa:

Lieve Iris,
    Wat schrijf je heerlijk ontspannen. We zullen je verslagen met veel interesse lezen. Mooie foto's!
    Tja, het is wel even anders dan in Twente; wij zitten nu tussen de bonen en de bieten. ook zijn charme overigens. Dag en veel succes!

• 31 Juli 2014 - 23:11

Mama:

Hey Iris, prachtig om te lezen dat je na twee weken al zoveel mee gemaakt hebt. We volgen je belevenissen wekelijks! Doe je best en laat al je familie en vrienden hier in dit kikkerlandje warm worden.

Liefs, mama

• 01 Augustus 2014 - 10:51

Fam Regelmann:

Lieve Iris,
    Heerlijk om alles te lezen.....lijkt de afstand direct een stuk kleiner ;),
    Nogmaals veel plezier en maak mooie herrinneringen
    Dikke knuf de Regelmannetjes x