Bijna thuis - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Iris - WaarBenJij.nu Bijna thuis - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Iris - WaarBenJij.nu

Bijna thuis

Door: Irisss

Blijf op de hoogte en volg Iris

05 Augustus 2014 | Australië, Byron Bay

Na twee weken in het hostel gewoond te hebben begin ik me hier al wel echt thuis te voelen. Ik hoef me niet meer sociaal awkward op mijn kamer te verstoppen als ik even geen mensen tegen kom die ik ken maar begin er nu echt aan te wennen dat letterlijk iedereen je vriend is. De afgelopen week heb ik da nook niet optimal geslapen omdat elke avond zo gezellig is dat vroeg naar bed gaan geen optie meer is. Australie was zeker een goede keuze, ik hou nu al van dit land. Eten koken is wel zwaar vervelend omdat ik geen zin heb om moeilijke dingen te doen heb ik tot nu toe nog niks anders gehad dan pasta, kip met rijst, noodles of gewoon brood met pindakaas. Om zes uur vrij zijn, dat het pikkedonker is buiten en de keuken vol staat met kokende mensen geeft geen motivatie om culinair bezig te zijn.

De feestjes begonnen zaterdag nadat ik een groep meiden ontmoette bij het zwembad (Ja in de winter kan je hier al best zonnen). Wat gekletst en toen samen besloten om rond half 4 richting de vuurtoren te lopen om voor het eerst de zonsondergang te zien. Ik kan je wel vertellen dat dit het mooiste is wat ik ooit heb gezien, de lucht ging van blauw naar rood naar oranje naar roze naar paars en uiteindelijk was het om zes uur toch echt donker. De foto’s geven echt bij lange na niet het beeld van hoe mooi de lucht was. Na de wandeling vonden we dat we toch wel toe waren aan een biertje en een lekkere pizza, niet verkeerd dat er een Brewery/Buddha Bar naast het hostel ligt. Daar wat drankjes gedaan en uiteindelijk weer terechtgekomen in Cheeky Monkeys. Gezellig wat afgedanst op de tafels (dit keer wel) en om drie uur ging de tent dicht en hebben we tot half 7 (heel zachtjes) doorgefeest in het hostel. Ik zal de smeuiige details achterwege laten maar ik heb onderhand al wat aardig grappige hostelverhalen meegekregen. De rest van de dag heb ik op bed gelegen met de gedachte dat ik niet in staat was om die avond ook maar iets productiefs te doen, dat lukte niet want om 8 uur zaten we weer met zijn allen aan het bier haha. Dit keer werd het iets minder laat, lees 4 uur, maar met een wekker die om 8 uur ‘s ochtends gaat wordt je daar iets minder vrolijk van. Sandro, ik snap nu precies wat je bedoelt met dat je spaargeld eraan gaat, geld is net water en alles is duur. Joehoe sixpack bier voor 20AUD, terwijl je het haalt voelt het ook nog als een goede deal omdat je niet helemaal de stad in hoeft te lopen maar in plaats daarvan het haalt bij de Brew.

Op maandag zouden alleen Sarah (collega) en ik werken voor Nomads op het kantoor. Sarah moest helaas ‘s ochtends me al onverwachts verlaten waardoor ik dus als enige (zonder verstand) over bleef voor alle telefoontjes etc aan Nomadstravel. Gelukkig waren meerdere mensen het er met me eens dat een maandag niet bedoelt is voor lastige vragen dus dat kwam goed uit. Je moet me zien, als een echte professional met headset en al..en mensen maar doorverbinden :’). Die avond het maar niet al te laat gemaakt met als doel om de volgende ochtend om vijf uur op te staan voor de zonsopgang, dikke faal want ik hoorde de wekker van acht uur pas. De zonsopgang moet dus nog maar even op zich wachten.
In plaats van donderdag nu alvast wat geschreven in het kader van dat breekt zo lekker de week plus dat het rustig is op stage en het nu nog lijkt alsof ik wat nuttigs doe. Vanavond is de wekelijkse talentshow weer dus dat wordt weer een gezellige avond. En dit weekend de eerste poging doen met surfen en een lesje nemen, voorspelling is een hysterische middag, minstens vier blauwe plekken met ongelofelijke spierpijn de volgende dag. (ik hoop dat het daarbij blijft want in een beginnersgroep vorige week zaten er twee met botbreuken, tis maar goed dat ik verzekerd ben..)

CHEERS!

  • 05 Augustus 2014 - 10:47

    Moeders:

    Mooi dat je zo van de zonsondergang genoten hebt ;)

  • 05 Augustus 2014 - 13:22

    Han:

    Nou, ik had je zus nog gezegt dat je met meer $ naar huis gaat dan je naar australie bent gegaan.
    Zo te horen gaat je dat niet llukken.
    Oma zal een rol beroerte krijgen van je verhaal over het surfen.
    Mooi dat je dat gaat doen , alvast succes "und Halz und Beinbruch gewuenscht"
    Nog even en dan ben je jarig, al nagedacht over een party, en een tractatie ...
    Als je nog speciale wensen hebt dan moet je het doorgeven.
    We bereiden nog een pakketje voor de verjaardag voor. Daar zouden we nog wat in kunne prutsen.
    Laat maar horen via app of mail.
    Dikke knuf vanuit een zonnig en winderig Twente, Pap

  • 05 Augustus 2014 - 20:47

    Oma:


    Je vader overdrijft lichtelijk, ik vind het fijn dat je gaat surfen want je hebt nu de kans.
    Opa heeft het vroeger ook een keer gedaan met vallen en opstaan toen hij aan de overkant van het meer was wist hij niet hoe hij moest omkeren ,
    Maar van die blauwe plekken dat klopt.
    Geniet er maar mooi van Iris maar vergeet ( oh ja stage ) niet.
    Veel liefs ook van Opa.

  • 06 Augustus 2014 - 01:18

    Iris :

    Leuk verhaal Oma, ik ben benieuwd hoe het mij zal vergaan!

    Pap, echt speciale wensen heb ik nog niet. Er is nog niet veel eten wat ik mis, het enige wat ik kan bedenken is nagellak haha, gewoon van Essence (Linde weet wel wat ik leuk vind)! Verder geen grote feestplannen maar ga wel taart trakteren :).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 08 Juli 2014
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 9079

Voorgaande reizen:

19 Juli 2014 - 14 Januari 2015

Walvissen, hippies en oh ja stage.

Landen bezocht: