Internationaal gezelschap - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Iris - WaarBenJij.nu Internationaal gezelschap - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Iris - WaarBenJij.nu

Internationaal gezelschap

Door: Ieeer

Blijf op de hoogte en volg Iris

12 Augustus 2014 | Australië, Byron Bay

Byron begint al een beetje als thuis te voelen en het geven van een update van alle nieuwe dingen die ik mee maak wordt minder. Deze week heb ik namelijk niet heel veel spannende dingen gedaan. Van het surfen is niks gekomen, de zaterdag was ik te brak om ook maar te bewegen en zondag was het zulk mooi weer dat we de hele dag op het strand hebben gehangen met bbq.

Vorige week hadden we een redelijke familie opgebouwd maar helaas zijn er daarvan al een stuk of vijf zes vertrokken. Om even te weergeven wat de variatie was; we hebben elkaar allemaal ontmoet in Arts en de nationaliteiten verschilden van Duits, Zweeds, Engels, Nederlands, Amerikaans, Noors, Australisch en Canadees tot Frans. De vrijdag was het plan dat we uit zouden gaan maar uiteindelijk zijn we toch blijven hangen in het hostel tot vijf uur ‘s ochtends ongeveer. Het probleem met uitgaan hier is dat de meeste clubs rond 12 uur een lockout hebben wat wil zeggen dat je daarna niet meer naar binnen kunt. Niet dat het erg is want een feestje kan je ook best in het hostel bouwen. Die zaterdag hebben we de hele dag zo’n beetje voor ons uit zitten staren, we hadden best wilde plannen om naar het strand te gaan, Yoga te doen en de Spa te bezoeken maar daar is niks van gekomen. Wel hebben we ‘s avonds een potje beach volleyball gespeeld, tuurlijk zat ik in het winnende team. Die zaterdag maar weer een drankje gedaan maar het verder niet te laat gemaakt zodat we zondag fris en fruitig op tijd naar het strand konden. Hamburgers en worsten mee zodat we niet de enige waren die die dag zouden bakken. Heerlijke ontspannen dag en ‘s avonds zijn we naar de bioscoop gegaan die hoort bij de Buddha Bar. Met de groep de film Words and Pictures gezien, trage film waar de meningen over verdeeld waren.

Wat is er hier anders? Zo is bijvoorbeeld de 50cent munt de grootste munt die er is en de 2 euro munt de kleinste. De eerste week stond ik vaak een kwartier voor de kassa voor ik het voor elkaar had.
De mobiele nummers beginnen niet met 06 maar met 04, en verder dan 04 bij mijn eigen nummer kom ik ook nog niet.
Het kantoor is ook niet helemaal wat je verwacht van een hoofdkantoor. Er worden bijvoorbeeld dagen ingevoerd als Aloha Friday en Pyjama Thursday. Elke dag is er wel iemand die chocola of iets anders meeneemt en er zijn veel mensen die in en uitlopen vanuit het hostel of mensen die de surflessen geven. Dit maakt het wel extra leuk omdat het totaal niet formeel is.
De locals uit Byron Bay die ik tot nu toe ontmoet heb zijn niet helemaal de knappe surfersdudes die ik verwacht had (en oh die knappe zijn er wel maar komen niet uit hippiesteden haha). De meeste jongens hier hebben langer haar dan ik heb en hebben hun jeugd vooral doorgebracht met smoken, niet naar school gaan en in de gevangenis zitten..en ze houden ervan om daarover op tescheppen. Verder heb i kook al heele leuke Australiers ontmoet en ze gunnen je echt alles dus dat is wel geweldig.
Nederlands praten met mensen die hier Nederlands zijn voelt nu al als een onmogelijke taak, zolang ik met mensen thuis praat is het geen probleem maar zodra je na een kort gesprek erachter komt dat iemand Nederlands is kan ik echt niet meer switchen.
Oh en ik heb lunchdate gehad met dit schattige diertje (zie foto), hier heten ze Water Dragons maar het zal hetzelfde zijn als een leguaan denk ik. Ze zwemmen ook in het zwembad ‘s ochtends.

Inmiddels alweer plannen gemaakt voor het weekend maar aangezien plannen hier erg lasting is weet ik nog niet zo goed wat daarvan komt. 1 ding is wel zeker en dat is een personeelsfeestje/bbq op zondag !

  • 12 Augustus 2014 - 12:47

    Han Lansink:

    Haha, goed nieuws dus . mooi dat je ritme vindt.
    En droom je al in het engels... nog niet , dan komt dat nog.
    Leuk zo'n hagedis, bang voor spinnetjes en lunchen met een lizard.
    Er is locaal vast wel iemand met een goed recept, het vlees moet verrukkelijk zijn mits goed bereid.

    We moesten maar eens voorbereidingen treffen voor Skype.
    Een jaartje ouder worden willen we natuurlijk niet zonder felicitaties voorbij laten gaan.
    We overleggen nog.

    Succes en knuffel Pap

  • 12 Augustus 2014 - 13:17

    Opa En Oma:

    Hallo Iris. Elke keer weer een verrassing wat je schijft,hardstikke leuk.
    Het leest gemakkelijker dan de krant! Toch wel gaan surfen, he!
    Hoewel we niet zitten te wachten op een bericht over gebroken botten.
    Oh ja; je verhalen verzamelen we. Daar maken we t.z.t. een mooi boekwerkje van.
    Wordt een bestseller ( in ieder geval in familiekring)
    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Een kaart is onderweg.
    Leuk, die belangstelling bij de lunch, bij ons aan tafel, als we dan eens buiten zitten, komt hooguit een merel eens nieuwsgierig om de hoek kijken.
    Tot je volgende epistel.
    Liefs van Oma en Opa.

  • 13 Augustus 2014 - 17:59

    Tante Truus:

    Hallo Iris,
    Inmiddels is het in Australie 14 augustus denk ik dus bij deze van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Maak er een mooie dag van.
    Je hebt het wel naar je zin in Byron Bay lees ik in je verslag. Geweldig wat je daar allemaal meemaakt.
    Nog een hele fijne tijd gewenst.
    Hartelijke groet, tante Truus.

  • 13 Augustus 2014 - 23:06

    HenkJan En Anke:

    Goeiemorgen Iris,
    Sorry voor onze, ietwat luide, spraakmemo ;) haha, maar je moet toch een keer opstaan.
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Bijzonder om het een keer Australië te vieren.
    We genieten enorm van al je mooie verhalen. Wat een gave dingen maak je mee, zeg!
    Een hele fijne dag gewenst enne.....succes met je taart.

    Liefs, HenkJan, Anke, Pien en Jappe

  • 14 Augustus 2014 - 02:54

    Iris :

    Haa Tante Truus en fam Van Essen, bedankt voor jullie berichtjes en felicitaties :)! Ik voel me nu toch wel echt jarig hier, men bureau is compleet versierd, heb al taart gehad voor het ontbijt en er is al meerdere keren voor me gezongen (wat wil ik nog meer haha).

    Groetjes en slaaplekker daar!

  • 14 Augustus 2014 - 17:53

    Hans, Chrisitne, Teun En Bram:

    Ha lieve jarige Iris,
    Na kaart, sms, app nu ook nog per blog een verjaardagsgelukwens. 22 Jaar alweer....time flies when your having fun! Nu we eenmaal thuis zijn kunnen wij ook weer genieten van je verhalen. Leuk om te lezen. En ik wist niet dat opa ook een keer gesurfd had (haha, zo leer je je familie kennen. Zelf heb ik (Chris) een paar x bij t Rutbeek gesurfd....heen ging goed....terug minder (zwemmend). Dat laatste moet jij op zee maar niet doen!
    Maak er nog een leuke dag van. We hebben een leuke foto via opa en oma doorgestuurd gekregen. Super! Tot schrijfs...etc. en dike zoen en knuf van ons allen.

    Hans, Teun, Bram en Christine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 08 Juli 2014
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 9077

Voorgaande reizen:

19 Juli 2014 - 14 Januari 2015

Walvissen, hippies en oh ja stage.

Landen bezocht: