Happy days - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Iris - WaarBenJij.nu Happy days - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Iris - WaarBenJij.nu

Happy days

Door: Irissss

Blijf op de hoogte en volg Iris

24 Juli 2014 | Australië, Byron Bay

Donderdag 8 uur zaten we in de auto onderweg naar Amsterdam om aan de reis te beginnen om in Byron Bay te komen. Een auto, 3 vliegtuigen, een bus en een reis van 45 uur later was ik dan eindelijk op de plek van bestemming. Conclusie: alleen reizen sucks en chinezen zijn saai, gelukkig kan je tweehonderd films kijken, 'slapen' en had ik de brieven van Vuurr bij me zodat ik niet helemaal alleen was.

In het kort over Byron Bay: hippie, hippie en nog meer hippie. Super relaxt dorpje waarvan ik de omgeving na een week nog steeds niet heb gezien en verder dan Woolworths (supermarkt) ben ik ook nog niet gekomen, dus nee ik kan jullie nog niet jaloers maken met strandfoto's. Het hostel (Arts Factory Lodge) is eigenlijk hetzelfde; mensen in rare kleding, muzikanten, ongeorganiseerd, gezellig, relaxt en niet onbelangrijk een zwembad (waar het nu nog te koud voor is). Foto’s van men kamer zijn included (die ik nu voor 1 nachtje moet delen met twee interns uit Cairns, die ook studeren aan het Saxion)!

De stage is tot nu toe erg leuk. Ik loop ochtendshifts bij de receptie waar ik klusjes doe als dekens opvouwen, bedchecks en kitchenchecks (het is maar goed dat ik hiervoor gestudeerd hebt haha). En ‘s middags ga ik naar ‘the office’ van Nomads Travel wat er meer uit ziet als keuken waarin ook gewerkt wordt, lekkere chaos maar dat past wel bij me. Tot nu toe ben ik vooral bezig geweest met het leren van de systemen, bookings maken en hostels opbellen om te kijken of er kamers beschikbaar zijn. We zijn met vijf meiden waarvan twee werken voor Mojosurf.

De eerste paar dagen heb ik wat mensen leren kennen uit Duitsland, Nederland en Zweden en daarmee zijn we op maandag uitgeweest in Cheeky Monkeys (zie foto). Cheeky Monkeys is en lokale goedkope bar waar je eigenlijk niet gezien wilt worden, de eerste vraag die ik kreeg toen ik vertelde dat ik erheen was geweest was: ‘Heb je al op de tafels gedanst’? Dinsdag was Laura (college van het kantoor) jarig en daar hebben we ‘s avonds met wat anderen gegeten..Happy dayss. Nu zijn alle bekenden alweer vertrokken dus mag ik zoeken naar nieuwe vrienden.

Oh en jetlag..niet gehad! Ik had me voorbereid op het ergste maar heb alleen de zaterdag hier rondgelopen als een zombie omdat ik twee dagen niet fatsoenlijk geslapen had dus dat is logisch.

  • 24 Juli 2014 - 13:20

    Han :

    Super en fijn dat je je draai begint te krijgen.
    Dit weekend zul je wel gaan genieten van een heerlijk winters zonnetje op het strand.
    Succes en veel plezier x

  • 25 Juli 2014 - 22:00

    Christine:

    Leuk om te lezen Iris! Heerlijk zo'n relaxed sfeertje. Heb nog een tip van mijn vriendin Elles gekregen....
    Maar weet even niet meer wat het was (haha, zoek ik nog voor je op.....je zit er nog wel even)
    Geniet lekker!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 08 Juli 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 9121

Voorgaande reizen:

19 Juli 2014 - 14 Januari 2015

Walvissen, hippies en oh ja stage.

Landen bezocht: