Living life in paradise .. en beestjes - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Iris - WaarBenJij.nu Living life in paradise .. en beestjes - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Iris - WaarBenJij.nu

Living life in paradise .. en beestjes

Door: Ier

Blijf op de hoogte en volg Iris

30 Oktober 2014 | Australië, Byron Bay

Het is weer mijn maandag en het weekend zit er net op, altijd balen want de afgelopen twee dagen waren weer prachtig. Heerlijk weer, strak blauwe lucht en een brandend zonnetje. Op dinsdag de dag goed besteed en ben ik met drie vrienden naar Ballina gereden. Een stadje waar ze iets meer grote en goedkope winkels hebben dan Byron en het ligt ongeveer een uur hier vandaan. Heerlijk om af en toe uit Byron te rijden en gewoon in een auto te zitten en te luisteren naar muziek, super rustgevend. Het doel was om kleding te halen voor Halloween, op dat moment was het plan nog om als dode spicegirls te gaan dus ik had niet echt wat nodig omdat we onze eigen kleding zouden gebruiken. De jongens hadden geen idee dus gingen we winkel in en uit op zoek naar geschikte costuums. Het beste aan Ballina is dat ze een Kmart hebben, een soort Primark, lekker goedkoop dus en er is een MacDonalds. Daar hebben we dus goed gebruik van gemaakt en gelunchd bij Maccas. Iets wat Australiers doen, elk woord wordt afgekort. Breakfast is brekkie, barbecue is barbie, Macdonalds is dus Maccas en ga zo maar door. Je went eraan en nu gebruik ik ze zelf ook. Het begint nu ook dat mensen niet direct meer horen dat ik uit Nederland kom. Een cassiere dacht dat ik Amerikaans was en heb ook al wel eens gehoord dat ik uit Engeland kom..Joehoe daag Nederlands accent. Hoewel het nog steeds wel te horen is haha maar niet zo duidelijk als bij alle andere dutchies. Voordelen aan het niet omgaan met Nederlanders in het buitenland. Dichtbij Ballina is een soort uitmonding van de zee, daar dus naar toegelopen waar we tientallen kwallen hebben zien rondzwemmen. Best grote dingen met een super mooie blauwe kleur, hoewel ze waarschijnlijk niet zo ongevaarlijk zijn als de blauwe kwallen in Nederland die niet kunnen steken. Ook was er een wilde pelikaan, grote beesten zijn dat en dacht eerst zelfs even dat het een neppe was zo stil als die op het water zat. Uiteindelijk met halloween costuums terug in de auto, wat ze hebben gehaald is een mummiepak, haaipak en een zombie school boy. Dat wordt een mooi feestje met halloween. Ons plan is veranderd en in plaats van spicegirls worden we nu iets futuristisch met metal kleuren en schilderen we alles in een kleur. Tot nu toe, je weet nooit hoelang plannen het zelfde blijven hier.

Gister bijvoorbeeld zouden we naar het strand gaan om te surfen. Ellen, die werkt bij Mojo, zou een aantal foam boards regelen en Ramsey zou zijn hard boards meenemen. Uiteindelijk waren we met een groep van 9 en twee auto’s. Rond 11 uur besloten we dat dit het plan voor de dag was en het enige wat we hoefden te doen is wachten tot twaalf omdat Katie en Ellen dan vrij zouden zijn van werk. Tot die tijd een beetje bij het zwembad gehangen en om twaalf uur zou iedereen klaar moeten staan. Uiteraard was dit niet het geval en duurde het nog tot twee uur voordat we naar de auto liepen om te gaan. Iets wat ik hier leer is geduld te hebben en niet geirriteerd te raken want niks gaat zoals je wilt dat het gaat. Het heeft ons ooit zelfs een keer vier uur geduurd om naar het strand te gaan waardoor we uiteindelijk nog maar 2 uur in de zon over hadden. Maargoed uiteindelijk zaten we dus in de auto, snel nog even langs Woolies (Woolworths) om wat snacks te halen en gaan met die banaan. Iets wat voor de verandering wel goed ging, beide auto’s stonden bij hetzelfde strand dus we konden meteen uitladen en richting zee. Allemaal een surfbord onder de arm en maar lopen, aangekomen bij het strand waren de golven belabberd dus konden we nog een kwartier verder lopen naar The Pass waar de golven tegen de rotsen breken en de break daardoor verder in het water ligt zodat de golf langer doorgaat. Het was perfect voor de meesten van ons (bijna iedereen had maar een paar lessen of geen gehad) omdat de golven niet hoog waren en de zee best rustig was. De jongens gingen eerst zodat wij aan onze ‘tan’ konden werken en alle chips konden opeten. We kregen hulp van ee bushturkey hierbij toen we in de zee lagen en deze een hele zak chips van ons stal. Vreselijke beesten, ze stelen alles van je. Niet lang daarna konden wij ook het water in en gelukkig wist ik nog een beetje wat je moest doen waardoor ik meteen kon opstaan bij de eerste golf. YEEW wat leuk is dat, helemaal vergeten hoe leuk het is dus dit moet ik zeker vaker doen zolang ik hier nog ben.

Verder begint het spinnenseizoen hier en dat is niet leuk. De meest vreselijke beesten zitten overal. En ben ondertussen al wat prachtexemplaren tegen gekomen. Bijvoorbeeld een grote huntsman die achterna werd gezeten door een water dragon (GO water dragon). De andere keer was toen we een shower party hadden in de jungle. De douches daar zijn het fijnst maar het is een soort open gebouw waardoor alles naar binnen kan kruipen en zo ook dus spinnen. Ik had men lenzen uitgedaan en stond nog net niet onder de douche toen Katie haar douche uit kwam stormen omdat er een gigantische spin in zat. Die spin kwam nu mijn douche kant oplopen en omdat ik geen haar voor ogen kon zien raakte ik volledig in paniek. Dat gebeurt me normaal nooit met spinnen. Schijnbaar was het een spin zo groot als een hand (niet handpalm..hand) en grijsachtig van kleur vol met dons. Nou dat was dus een groot schreeuw en huil festijn in de douche en waarschijnlijk konden ze ons in het centrum nog horen. Deze week hadden we een schreeuwfeestje in de communal area bij de banken buiten. Er liep een grote kakkerlak over het raam (zolang als een vinger) wij gingen dus even zitten. En niet lang daarna sprong het beest letterlijk op Roos, nou dan weet je het wel met drie meiden bij elkaar en we hebben het hele hostel even wakker geschreeuwd. Sorry mensen, noodsituatie. Gelukkig zijn er ook nog leuke beestjes en gisteren toen ik samen met een meisje om vijf uur sochtends de lighthousewalk liep heb ik mijn eerste wallibi gezien. JOEEEHOEE! Eindelijk, het heeft drie maand geduurt maar de eerste kangaroe is in zicht. Hij kwam vrolijk door de bossen voorbij springen, helaas had ik geen tijd om een foto te maken.

Morgen is het halloween en hebben we een groot feest, zin in! Wel balen dat ik de volgende dag om 9 uur moet werken maar gelukkig wordt het vast niet druk en kan ik waarschijnlijk verder slapen in het kantoor. Oh en ik kan nu mijn ereader meenemen naar het werk en zoveel mogelijk boeken lezen als ik wil. Bedankt opa, oma, papa en linde voor het pakketje vorige week. De pepernoten laten nog even op zich wachten voordat ik ze opeet maar weet nog niet of ze het volhouden tot 5 december, ze staren me nu al elke kaar aan.

Zijn er nog spannende dingen gebeurt in Nederland?

Dikkekuss en ik zal volgende week eens een rondleiding door het hostel plaatsen met wat foto’s erbij.

  • 30 Oktober 2014 - 06:39

    Han:

    Een vervolg op je avonturen. Prachtig, mooi dat je weer de zee in kunt en dat nog wel met een boardy. (of is dat niet de juiste afkorting voor surfplank, surfboard....)
    Nieuws hier, nou niet schokkend. Een nieuwe bank , de oude van mama, en omdat die geplaatst werd ook een fris kwastje creme en wit aan de muur, Auto achterwiellager laten vervangen en nieuwe winterbanden laten plaatsen. Winterpneus zullen ze wel niet kennen die Ausies. Trouwens de bank staat fantastisch zeker in combinatie met de grote grijze ligstoel van de Kokkelmanlanden. Ook lekker om ontspannen achteruit hangend Tatort, of andere krimies te kijken. Over de sport kunnen we kort zijn: onze FC heeft de stijgende lijn weer te pakken. Na een dramatisch verlies op Woudenstein (010) een moeizame overwinning in de Hanzestad Deventer na strafschoppen in de Beker. Komend weekende komt "die club verder op" een potje voetballen. Dat wordt een dikke overwinning (thuis nog ongeslagen, haha). Althans , als de heren niet te moe zijn van de reis en inspanningen bij GoAhead.

    Je hoort het dus wel, geen nieuws , goed nieuws.
    Mooi dat de e-reader goed bevalt. Ik ben ook blij dat ik een water - stof dichte uitvoering voor je heb gekocht. Het bestellen en plaatsen van een paar digitale boeken was gelukkig een fluitje van een cent.
    Wanneer je nog tips moet hebben welke sites ik gebruikt heb, gebruiken we wel een ander medium dan deze blog (notch notch, if you get it...)
    Succes en tot gauw Pap xxx

  • 30 Oktober 2014 - 21:40

    Christine:

    Happy Halloween!
    Leuk om je verhaal te lezen.
    Geniet nog maar met volle teugen, want hier in NL zijn er weer veel regels en gaat t niet allemaal zo heerlijk relaxie dexie......
    Wij hebben bewust nog geen pepernoten in huis gehaald.....zouden het hier ook niet lang overleven.....
    Maaaaaaar vanaf 1 November heb ik me voorgenomen dat ze in huis mogen komen. Dat is het nu bijna!!

    Dikke zoen en groetjes
    Chritstine

  • 06 November 2014 - 22:14

    Helma Vaneker:

    Haaaaaai Iris,

    Wat leuk dat je nu eindelijk je walibi gezien hebt. Weer wat geleerd, dat dit een kleine kangoeroe is.
    Dit is dus wel HET land om over je spinnenfobie heen te komen. De spinnen in Nederland stellen straks niks meer voor.
    En super dat je leert om geduldig te zijn en je niet te ergeren. Dit is vast het leermoment van je stage en zal je in de rest van je leven goed van pas komen. Geduld is een schone zaak, schoon wiefke.

    Tja, wat is er hier voor spannends gebeurd...... Heel spannend om nieuwe meubelen uit te zoeken voor ons huis. Spannend of ik een I pad ga winnen....... Ik heb meegedaan aan een enquete hoe de straat in de nieuwe wijk "Het Vaneker" moet gaan heten. Samen met negen anderen, waaronder Karin, hebben wij gekozen voor het behoud van de bestaande naam "Zuidkamp". Nu wordt er een I-Pad verloot onder degenen die deze naam hebben ingevuld. De loting vindt plaats op donderdag 20 november onder het genot van een hapje en drankje bij Sprakel in "t Bos. Dus duim even voor me.
    Spannend of onze eikenhouten kast in het huis van Birgit past. Ja Iris, hij gaat eindelijk ons huis uit. Birgit wil hem graag hebben, alleen de deuren in haar huis zijn kleiner dan gemiddeld.
    Spannend.... volgende week mag ik in een BMW sportwagen rijden van een sportgenoot van de woensdagavond. Echt gaaf lijkt me dat.
    En verder gaat het leven hier zijn gangetje. Begin je wel meer te missen hoor, dude.
    Het is nu aftellen. nog maar bijna twee maand en dan komen we je gezellig ophalen van Schiphol. Leuk vooruitzicht! Geniet nog even van het Australische leven.

    Dikke kuzzzzzz, Mama

  • 07 November 2014 - 18:10

    Linde Lansink:

    Iet wat vertraging maar ik heb me dood gelachen om je verhaal,
    De grootse spinnen hater zit nu in het land waar de meest walgelijke spinnen zitten hahaha.
    Ben wel heel erg trots op jou hoor ik had waarschijnlijk het vliegtuig terug gepakt.
    (Geintje natuurlijk)
    Als je nog een knappe aussie boy voor me hebt neem em gerust mee naar ons kikkerlandje ik wordt namelijk dik en eenzaam.
    Love you sissie!!! Xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 08 Juli 2014
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 9091

Voorgaande reizen:

19 Juli 2014 - 14 Januari 2015

Walvissen, hippies en oh ja stage.

Landen bezocht: