Heey haai? - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Iris - WaarBenJij.nu Heey haai? - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Iris - WaarBenJij.nu

Heey haai?

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

11 September 2014 | Australië, Byron Bay

Om maar even met de deur in huis te vallen, je hebt hier dus meer dan schattige dolfijnen en walvissen. Hoe dom was ik om te denken dat als er dolfijnen zijn je geen haaien in de zee hebt? Iemand vertelde me dat en dat heb ik vanaf het begin dat ik hier ben geloofd. Niets is dus minder waar want op dinsdag is er hier een lokale man doodgebeten door een haai. En nee dit gebeurde niet ver in de zee waar je het zou verwachten maar ongeveer tien meter uit de kust. Daar ging men veilige zeebubbel en nu komen de verhalen over haaien los hoor. Om maar even op te noemen welke soorten hier in de buurt rondzwemmen: mensenhaaien, tijgerhaaien, hamerhaaien en stierhaaien..Oftewel de gevaarlijkste haaien die er zijn, gezellig. Na de aanval is de zee gesloten voor mensen die het water in wilden. Van horen zeggen was het een mensenhaai die daarna nog rond bleef hangen bij de kust. Vandaag twee dagen later is de zee nog steeds niet ‘geopend’ omdat het vriendelijke beestje niet weg wil uit ondiep water. Dit weekend skip ik de zee dus maar even, niet het strand, en ik wacht met zwemmen totdat het lifeguard seizoen begint.

Even terug naar vrijdag 5 september. Het wordt weer warmer in Byron en iedereen heeft de zomer in zijn bol. Die vrijdag zou er een groot strandfeest worden gehouden bij Tallows Beach (achter de vuurtoren). Het thema was jungle en bijna iedereen ging verkleed naar het feest. De meiden hadden die dag schmink, vilt en haarbanden gehaald zodat we onszelf konden omtoveren tot de mooiste jungledieren. Zelf had ik nog een zwart wit gestreept jurkje liggen, je raad het al ik werd een Zebra. Niet voor iedereen duidelijk want ik werd vaak aangesproken voor luipaard, geen idee waar ze dat vandaan halen want die zijn niet zwart wit gestreept. Van vilt oren gemaakt en Polly had een deel van mijn gezicht geschminkt. We hebben een groepsfoto gemaakt maar die moet nog even op zich wachten omdat die op iemands anders telefoon staat. Het feest was supergaaf georganiseerd, helemaal in de hoek van Tallows Beach tegen een rotswand hadden ze de boel professioneel opgezet. Er waren geluidsboxen, een DJ tafel en een kampvuur. Overdag lijkt het dan misschien wel warm maar zodra die zon weg is wordt het toch wel koud, helemaal aan het strand met de wind is dat niet prettig. Wat hier wel prachtig is en ik helaas door de kwaliteit van mijn camera niet op de foto krijg is het sterrenstelsel. Als het helder is, zoals die vrijdag, en je bent op een plek zonder lichtvervuiling kan je de melkweg en alle sterren zien. Tot zeven uur 's ochtends hebben we door gefeest, op dat moment was de wandeling van 40 minuten terug naar het hostel niet meer het allerleukste om te doen. En het feit dat ik met Scott (verkleed als vleermuis) over straat liep leverde de raarste gezichten op.

We hebben sinds twee weken ook een nieuwe woensdagactiviteit, Trivia. Voor twee dollar per persoon en met een team van maximaal 5 mensen kan je meespelen aan deTrivia avond. Er worden twintig vragen gesteld en het team met de meeste vragen wint de gehele inleg. Maar het leukste is dat ze prijzen weggeven tijdens de wedstrijd, je kan een snorkeltrip, kayaktrip etcetera winnen en de hoofdprijs is een skydive. Ik hoop gewoon dat ik een dag geluk heb en iets win van de prijzen, tot nu toe deden we het namelijk belabberd tijdens de vragenronde.
Jerry de muis hebben we helaas niet meer teruggezien, waarschijnlijk was die dus toch alleen bij ons voor de etensresten..

Gister zijn we op kantoor ook superproductief geweest en hebben we met zen drieeen 12 paar schoenen besteld. Er was een actie 3 paar voor $15 dus mijn voorraad zomerschoenen heb ik geregeld en als ze niet passen ga ik er geld aan verdienen en ze voor 10$ per paar verkopen.
Verder was dit een pizzaweek, na drie keer pizza te hebben gegeten deze week ben ik er nu wel klaar mee. Op zondag deelden Polly en ik de zieligste pizza ooit, we dachten dat die iets groter zou zijn maar het was letterlijk zo groot als een hand.. Gister heb ik met Roos verlaat op het strand pizza gegeten waar ik nu nog steeds vol van zit.
Vanavond vroeg naar bed want ik ben geslooopt na weer een week weinig slaap.
Xxxx

  • 11 September 2014 - 14:34

    Helma Vaneker:

    Haaaaaaai Iris,

    Wat maak je weer allemaal mee. Van muis, haai tot zebra. Jij bent ook een echte dierenvriend. Ik hoop dat het geluk aan jouw kant blijft en je alleen leuke lieve dieren zult ontmoeten. Zo te horen ben je weer helemaal hersteld van je keelontsteking. Houden zo ja!

    Dikke kuzzzz, mama

  • 11 September 2014 - 16:46

    Tante Truus:

    Lieve Iris,

    Weer genoten van je verhaal, je maakt in Byron Bay meer mee dan in Enschede.
    Het verhaal van de haai heeft hier zelfs de krant gehaald
    Nog een heel mooie tijd gewenst en veel succes.
    hartelijke groet, tante Truus.

  • 11 September 2014 - 21:03

    Christine:

    Hey Haai,

    Weer een super verhaal. Het lijkt gelukkig allemaal met jou goed te gaan! Alles overleaf je: keelontsteking, muis, haai, strandfeesten............
    Zoals ik je WA: Be carefull. We willen je heelhuids terug.
    Geniet nog lekker en tot een volgend verhaal.

    knuffel van de heren van der Perk en Christine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 08 Juli 2014
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 9088

Voorgaande reizen:

19 Juli 2014 - 14 Januari 2015

Walvissen, hippies en oh ja stage.

Landen bezocht: