De tweede maand aangetikt - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Iris - WaarBenJij.nu De tweede maand aangetikt - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Iris - WaarBenJij.nu

De tweede maand aangetikt

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

23 September 2014 | Australië, Byron Bay

De tweede maand aangetikt

De tijd vliegt en er zit alweer twee maand op in Australie. Nog steeds geen heimwee en ik zou hier nu ook zeker nog niet weg willen, er is nog veels te veel om te zien en te ontdekken. Wat ik wel mis is jullie en de leuke feestjes die ik nu alleen nog maar van foto’s kan zien. Het weer, de regen en de komende kou dus absoluut niet. Waar jullie nu de winter in gaan heb ik deze week alleen maar een kraakhelder blauwe lucht gehad en een warme ‘lentezon’. Het weer is hier nu al beter dan de gemiddelde zomer in Nederland en ik hou der van. Een klein nadeeltje van dit mooie weer is dat de muggen zich per dag vermenigvuldigen, een moeras naast het hostel houdt deze beestjes iets te vrolijk. Zolang je lange kleding aanhoudt valt het met het aantal steken gelukkig mee, de mensen in de jungle hebben het minder getroffen in hun tentjes haha.

Verder begint het leven hier nu eigenlijk net zo normaal te worden als in Nederland. Opstaan – werken – pauze in de zon – werken – eten koken – rondhangen met mensen in het hostel – slapen – ennn ga zo maar door. Dat is wel het nadeel, doordat je dit ritme hebt kan je verder niet heel veel zien van Australie. Hier ga je niet voor een dagtripje naar de andere kant van het land. Er is veel wat ik wil zien maar alle highlights op mijn lijstje zijn het best te bereiken met het vliegtuig, en het heeft niet echt zin om vrijdag en zondag op en neer te vliegen en vervolgens nog steeds niks te zien. Misschien dat ik binnenkort maar een fiets huur om naar de dorpjes hier in de buurt te fietsen, en ik moet natuurlijk nog steeds kayakken met dolfijnen of een walvisboottocht doen. Komt wel komt wel, ik blijf maar denken dat ik tijd zat heb maar de tijd vliegt om eerlijk te zijn en over 4 maand zit ik alweer in Nederland.

Wel ben ik eindelijk begonnen aan de opdrachten voor school, 30 september is mijn eerste deadline maar ik ben al aardig op weg. Normaal gesproken zou ik nog nieteens begonnen zijn aan de verslagen dus dit kantoorleven helpt me goed. Vanaf volgende week is ook het kantoor weer vol, iedereen die in het buitenland zat komt terug en er start een nieuw meisje bij Mojo surf. Oh en heb vorige week mijn eerste echte stagiaire opdracht gehad, de baas van Nomads was hier voor een meeting en ik werd meteen gebruikt om koffie te halen voor alle mensen….Leuk…

Ook ben ik weer fanatiek aan het lezen geslagen, sinds ik hier ben heb ik geloof ik al elf boeken gelezen en ben ik nu bezig aan mijn twaalfde. Er is niets relaxter dan heerlijk op het strand te hangen (in de zon!) met een goed boek. Ik kom straks dus thuis met 10 kilo aan boeken in mijn tas. Ben bang dat ik hier al men kleding maar moet achterlaten want men blender moet uiteraard ook mee naar huis. Dat apparaat werkt fantastisch, heb em nu verplaatst naar het kantoor zodat ik em niet constant hoef uit te lenen..Ik ben nog steeds bang dat de motor zichzelf ooit opblaast en dat zou ik niet aankunnen.

Oh en Pap, gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een mooie dag van daar, ik zal er eentje op je drinken vanavond haha.

Prooost!

  • 23 September 2014 - 07:17

    Pap:

    Hartelijk dank Iris. Vanuit een zonnig edoch zeer koud Schwarzwald. Althans nu om zeven uur. Een graadje of 3 maar helder weer. Opa en ik hebben een fantastische tijd hier. En hebben heerlijk kunnen uitslapen, om straks na het ontbijt naar Offenburg te gaan. Alwaar ik " eine kurzbesprechung habe" Oma zal voor ons, Linde en de Perkjes een maaltijd voorbereiden. Kortom alles goed. Fijne dag nog. Knuf pap

  • 23 September 2014 - 19:08

    Christine:

    Ha lieve Iris, weer een mooi verhaal.
    Time flies when your having fun; gaat zeker voor jou op!
    Haha, heb ik toch de maaltijd bij Oma gemist.......zelf gekookt, dat is toch jammer. Maar we gaan vanavond wel even een kop koffie met... halen bij oma, ter ere van je vader!
    Geniet lekker van de tijd daar! En misschien is een e-reader iets voor je??? Of gaat er bij jou ook niets boven het omslaan van een stukje papier?
    Wat een mooi kunstwerkje op je cappuccino! Zoen vanuit Hengelo.

    Christine

  • 23 September 2014 - 22:59

    Helma:

    Ha lieve dochter,
    Mooi te lezen dat je goed bezig bent.
    Aan het einde van je stage maar een paar weken in Australië op pad gaan. En heb je de schoenen al binnen????
    Doeeeeggg,

    Mama

  • 24 September 2014 - 01:07

    Iris:

    Jepp! Schoenen zijn binnen en passen wonder boven wonder. Maar die dump ik aan het eind en neem ik niet mee, denk dat de kwaliteit het toch niet langer dan een paar maand vol houdt. :p

  • 27 September 2014 - 17:46

    Oma En Opa:

    Ha, die Iris,
    Wel een beetje late reactie, maar we lezen je spannende verhalen direct. Oma gewoon thuis; Opa in het Schwarzwald op het kleine beeldschermpje van een van Han zijn technische apparaatjes. Dan komt het niet zo duidelijk over voor minder goed zienden. Leuk om te lezen, nu weer thuis zijnde.
    Jakkes, die vermaledijde muggen. Opa was ook altijd aan de beurt bij die krengen, net als de teken.
    Dit najaar hier weinig muggen en blinde vliegen. Een verademing.
    Jammer dat het skypen geen succes was vandaag. Fijn, dat je een reactie hebt op je sollicitatie. We zijn heel erg benieuwd hoe dat verder loopt.
    We zullen duimen.
    Graag tot de volgende keer.
    Dikke knuffel van Oma en Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 08 Juli 2014
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 9122

Voorgaande reizen:

19 Juli 2014 - 14 Januari 2015

Walvissen, hippies en oh ja stage.

Landen bezocht: