Australische stamppot, gratis snacks en dineren - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Iris - WaarBenJij.nu Australische stamppot, gratis snacks en dineren - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Iris - WaarBenJij.nu

Australische stamppot, gratis snacks en dineren

Door: Chefkok Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

01 Oktober 2014 | Australië, Byron Bay

Al een tijdje geleden liep ik door Woolworths en zag ik in een van de schappen Duitse Kookworst liggen, het had de vorm van een rookworst dus toen kwam ik al op het idee om een keer stamppot te maken. Wortelen hebben ze hier wel dus dat leek me wel een goed idee, het Nederlandse eten heb ik al een tijdje moeten missen. Maar het beste moet nog komen, de mensen hier zijn helemaal fan van ‘kale’, omdat het een erg gezonde groente is en ze stoppen het letterlijk in alles: smoothies, omeletten etc.. Mij kwam de groente wel aardig bekend voor dus ik heb het woord gegoogled en wat bleek het is gewoon boerenkool, nooit gedacht dat ze dat hier zouden hebben. Met Roos dus maar besloten om zondag stamppot boerenkool te maken voor een aantal mensen hier. Wonder boven wonder lukte dat erg goed en uiteindelijk hadden we zo’n pan vol dat we er met zes mensen van konden eten. We waren met drie Nederlanders dus wij voelden ons helemaal thuis maar ook twee Engelse meisjes en een Amerikaanse vonden het erg lekker. Oma en Opa daarna meteen maar een berichtje gestuurd en die brachten mij op een nieuw idee; stamppot spruitjes, dat wordt de volgende uitdaging. Het enige wat ik mis is hagelslag, maar het brood is hier toch raar dus een lekkere boterham met hagelslag zou er toch niet inzitten. Wel hebben ze haring in t zuur en matjes haring.

Dit wordt een beetje een food blog want de dag erna wouden we graag uitgaan, helaas stond er een dikke rij en duurde het te lang om binnen te komen. De weg dus maar weer terug gelopen en dat maakte ons natuurlijk hongerig. Het beste moet nog komen, iedereen had honger dus bedachten we om wat snacks uit de automaten bij het hostel te halen. Daar aangekomen zagen we dat een Malteser zakje al half uit de automaat hing. Geprobeerd beweging in de automaat te krijgen maar dat werkte niet. Padvinder als ik ben vond ik een stok en daarmee de malteser eruit gewipt. Maar als het met een werkt werkt het misschien ook wel met andere zakjes, we hebben daar dus een uur gezeten en uiteindelijk nog een zak maltesers en een zak met snoepwormen eruit weten te krijgen. Niet helemaal zoals het hoort maar het was wel lachen haha.

Inmiddels is het hele kantoor weer vol en zelfs Jitka, de manager, is weer terug van haar reis naar Europa. Mijn rooster gaat waarschijnlijk wel veranderen en zal ik vanaf oktober moeten werken op zaterdag en zondag en heb ik dinsdag en woensdag mijn weekend. Prima wat mij betreft want iedereen begint toch te werken en bijna niemand heeft het weekend meer tegelijkertijd vrij, Roos is altijd op maandag en dinsdag vrij dus het is wel leuk dat we dan een dag samen hebben. Op de foto van het kantoor zie je trouwens van links naar rechts: Sarah, Norman, Vanessa en Sam. Sam werkt hier inmiddels niet meer. Sarah werkt voor Nomads en is dus een ‘echte’ collega, van haar heb ik doorgekregen dat ik der moet beschrijven als een gangster maar dat valt best mee. Vanessa werkt voor Mojosurf maar wel in het zelfde kantoor. Vanessa is een typische German, knettergek een superharde werker en gooit alle Engelse scheldwoorden eruit als ze weer eens met backpackers heeft gesproken aan de telefoon. Norman..dat ben ik, het is mijn nieuwe bijnaam. Laatst sprak ik met een oudere vrouw aan de telefoon die van alles wou weten over een hostel in Nieuw Zeeland, haar zo goed mogelijk geholpen maar op een gegeven moment wist ik een vraag niet te beantwoorden. Haar dus vriendelijk uitgelegd dat ik der door zou verbinden naar een collega waarop ze Norman vriendelijk bedankte voor alle goede hulp. Ik heb al veel nieuwe namen gekregen aan de telefoon maar Norman was wel weer een hoogtepuntje haha.
Om te vieren dat het kantoor weer compleet is zijn we gisteren uiteten geweest bij The Tree House. Een super gezellig restaurantje waar je goed kan lunchen en dineren en het ligt 100 meter van zee af. Voor de verandering een keer geen pizza of pasta besteld, waar ik later wel een beetje spijt van had. Heb wel super lekker gegeten, kippendijen gerold in pancetta met geroosterde aardappelen, tomaatjes en olijven in een witte wijn saus.

Dit weekend gaat er misschien eindelijk iets actiefs gebeuren, via Jitka kan ik misschien een gratis Kayak tour krijgen in het weekend. Het wachten is op een bevestiging en dan ga ik zaterdag eindelijk kayakken met dolfijnen en misschien zelfs walvissen..Woeehoeee! Plus ik heb gehoord dat ik misschien zelfs een skydive gratis kan krijgen, dus ik moet even tactisch bij Jitka laten vallen dat ik dat nog graag wil doen haha. Uit de sleur en terug naar het spannende leven, nu alleen nog zwemmen met haaien ;) maar dat doe je hier dagelijks als je de zee in gaat haha.

Tjussieees

  • 01 Oktober 2014 - 10:11

    Oma En Opa:

    Dag chef-kok,
    Nou dat ziet er goed uit met die stamppot. Ga zo door. Oh, ja, bij de spruitjes kun je ook op het laatst stukjes appels toevoegen. Nu Jitka terug is wordt het nu menens? Die kantoorfoto is leuk; we hadden al gedacht: "Norman, wie is dat nu weer?" Nou, en die gangster valt best mee. Daar kun je mee thuiskomen, lijkt ons. Heel veel plezier met de kayak tour en wellicht later skydiven. Mer doot haenig an; brek de but nich.
    Liefs van
    Oma en Opa

  • 01 Oktober 2014 - 18:40

    Christine:

    Norman oehoehoehoehoehoehoehoe,Norman...... (doet me meteen aan dat liedje denken, sorry)

    Klinkt goed dat food-blog van je! Krijg er honger van.
    Hoezo spijt van kippendijen??? Lijkt mij niets mis mee (en ik kan t weten :))
    Geweldig dat je nieuwe recepten per mail uitwisselt met opa en oma. Geweldig dat je boerenkool kunt kopen in Australië.
    Geniet nog lekker en doe leuke dingen (en ooh ja.... stage).
    Dikke zoen van

    Christine

  • 01 Oktober 2014 - 23:45

    Han:

    Prachtig verhaal weer. Mooi dat je curly kale hebt gemaakt. Weekend activiteiten klinken goed. Dat gaat lukken om de dolfijnen te zien.
    Momenteel zit ik in het Schwarzwald voor enkele product vrijgaves . Het is hier weer fantastisch. En het weer blijft warm. Met een beetje geluk is er volgende week ook nog een redelijke alt weiber sommer... Tot zaterdag op Skype. Knuffel pap. Xx

  • 04 Oktober 2014 - 00:58

    Helma Vaneker:

    hey Iris,

    Leuk weer te lezen. Dat klinkt allemaal weer erg lekker, gezellig en spannnnnend. Wel goed verzekeren hoor als je gaat skydyven. Is dat zo'n duik die Sandro ook gemaakt heeft???? Prachtige foto, maar laat het mij maar weten dat je het gedaan hebt als je weer veilig op de grond bent.

    Geniet van alle leuke dingen weer, mooi om met je mee te genieten,

    Dikkkee kuzzzzz, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 08 Juli 2014
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 9126

Voorgaande reizen:

19 Juli 2014 - 14 Januari 2015

Walvissen, hippies en oh ja stage.

Landen bezocht: