Fanatiek aan de slag - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Iris - WaarBenJij.nu Fanatiek aan de slag - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Iris - WaarBenJij.nu

Fanatiek aan de slag

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

13 Oktober 2014 | Australië, Byron Bay

Sinds deze week is Daylight saving ingegaan, dat wil zeggen dat de klok een uur vooruit is gezet. Er is nu dus een tijdsverschil van 9 uur. Het voordeel hiervan is dat het nu tot zeker zeven uur licht is en daardoor kan ik nu na werk in het licht naar de lighthouse wandelen. Geen excuses meer om niet iets actiefs te doen dus. De afgelopen weken heb ik hier goed gebruik van gemaakt en ben inmiddels al zo’n 8 keer heen en weer gelopen, toch een wandeling van anderhalf uur met stijle trappen dus goed voor de beentjes en conditie. Man wat zweten elke keer.. Ook heb ik nu voor het eerst met zonsopgang de wandeling gemaakt, wat een prachtig gezicht als je over het strand loopt en achter de heuvels van de lighthouse de zon ziet opkomen. Geweldige kleuren. We lopen ook vaak met een groepje mensen naar boven wat het ook nog eens gezellig maakt. Op de foto’s kan je niet zien hoe prachtig het is in het echt, onderweg zie je walvissen uit het water springen en mensen surfen op elk strand dat je tegenkomt. Soms zijn er ook paragliders in de lucht en laatst zag ik voor het eerst een zeearend over me heen vliegen. Ik kan er nog steeds niet gewend aan raken wat voor geweldige dieren je hier allemaal ziet. Maar die verdraaide kangaroos, wallabies en koalas ben ik nog niet tegengekomen. Maar ik houd hoop ze moeten zich toch een keer laten zien, desnoods ga ik ervoor naar een dierentuin ik zal ze op de foto krijgen die krengen.

Helaas ging het kayakken vorige week niet door omdat het een publieke feestdag was. De hele trip zat volgeboekt en gratis gasten krijgen natuurlijk geen voorrang. Deze week dus nieuwe ronde nieuwe kansen en hopelijk gaan we nu op woensdag. Geen haast het komt vanzelf wel. De vijf dagen vrij waren heerlijk en ik heb ze goed besteed om aan mijn ‘tan’ te werken. De eerste dag verbrand dus dat was een uitstekend begin. Nu het warmer wordt merk je pas hoe sterk de zon hier is dus vanaf dat moment ben ik me toch maar goed gaan insmeren. Eindelijk krijg ik wat kleur dus ik kom niet net zo wit terug in Nederland als dat ik hier aankwam, ik krijg zelfs al de bijnaam Brown Sugar in het kantoor..zover is het alleen nog niet hoor! Tijdens het weekend ook maar eens de Opshops opgezocht, dit zijn tweedehandswinkels, en daar een leuke spijkerrok shirtje en een horloge gekocht. Dat horloge wordt wel even wennen, ik blijf nog steeds zoeken naar mijn mobiel als iemand de tijd vraagt. Ook ben ik een stukje meer hippie geworden dit weekend, er zitten nu veren in mijn haar..Het moest er toch een keer van komen dat ik ging inburgeren. Meer dan dat wordt het niet hoor, dreadlocks daar begin ik maar niet aan. Ze ruiken muffig en je kan je haar dan niet meer wassen, niks voor mij!

Heel toevallig kwam ik gister twee oud klasgenootjes van de HBO-V tegen bij de lighthouse. Ik wist dat ze in de buurt waren en we hadden wel gezegd om misschien een drankje te doen een dezer dagen maar het is toch wel lachen als je elkaar dan in Australie alsnog per toeval tegenkomt..De wereld is zo groot nog niet. Samen met hun terug gelopen naar beneden wat mij goed uit kwam omdat ze de korte route terugliepen.

Kleinigheidje, ik wil niet meer weg uit dit land..Was het niet dat ik moet afstuderen dan was ik nog een tijdje langer gebleven haha. Wil jullie natuurlijk allemaal heel graag weer terug zien maar dit is echt men tweede thuis geworden nu, ook wel om alle leuke mensen waar ik hier mee omga. Zodra die weggaan zal ik Nederland wel weer leuker vinden. En wat vliegt de tijd, alweer drie maand onderweg en ik zit nu officieel op de helft van mijn tijd in Aussie. Helaas heb ik nog steeds een Nederlands accent en herkennen mensen nog steeds waar ik vandaan kom, daar wordt dus aan gewerkt.

Perkjes, heeel erg bedankt voor jullie lieve kaartje. Ik kreeg em vandaag binnen dus daar kon ik tijdens mijn pauze van genieten. Hartstikke leuk :).

Dit weekend dus voor het eerst op zaterdag en zondag gewerkt en wat een rust. We zaten maar met zn tween in het kantoor dus maar gezellig een filmpje gekeken zo rustig was het. Op zondag was het helemaal mooi, 8 telefoontjes gehad en na tien uur had ik alle emails weggewerkt. Wel wat voor school etcetera gedaan en verder hebben we ons vermaakt met koekjes bakken en documentaires kijken. Blackfish, zeker een aanrader als je orkas leuk vindt.

Mocht het kayakken woensdag zijn doorgegaan dan zal ik een korte update plaatsen zodra ik de foto’s heb. Ik ben benieuwd en hoop dat we ook echt naast dolfijnen en walvissen kunnen kayakken.

Dikke kussssssss



  • 13 Oktober 2014 - 05:39

    Pap:

    Weer een geweldig verhaal.
    Www.Australiangovernment.org voor een visa application form.
    Trouwens Europa is ook heel mooi. Australië is wel heel ver weg.

  • 13 Oktober 2014 - 05:47

    Pap:

    Klein beetje on de war.... Heb brown sugar ook zelf gegoogled.
    Heel onschuldig dus.
    Wel een mooi nummer van de rollende stenen.

  • 13 Oktober 2014 - 07:57

    Han:

    Ja toch nog even verder gekeken op het net.
    brown sugar is slang for - Heroin.
    Liet me niet los. heheh
    bron : onlineslangdictionary.com



  • 13 Oktober 2014 - 09:57

    Oma En Opa:

    Dat is een goed begin van de week: Een reisverslag van Iris.
    Heel goed dat je ook aan je conditie werkt en zoals je beschrijft, je ziet ook nog wat. Zoals die zeearend- geweldig toch. Ach, de rest van de dieren die je noemt die komen misschien nog wel op je pad.
    Brown sugar, we begrijpen wel wat je collega's bedoelen. Zoals je vader schrijft, het kan ook een andere betekenis hebben. Desondanks een leuke vondst, die naam.
    Tja een bijnaam heb je zo te pakken. Opa werd op de lagere school wel "Dikke" genoemd. Oma was vroeger graatmager ( ze liep ook altijd op een draf ) en werd wel genoemd als "Vett'n spieker.
    We kijken uit naar je foto's van het kayakken. Veel succes.
    Kus.

  • 13 Oktober 2014 - 18:31

    Mama En Linde:

    Haa schwester heb samen met mama je verslag gelezen.
    Leeeeuk maar kom maar wel gewoon terug na je stage hoor, tis toch wel wat saaier zonder jou!!
    Veel plezier nog en stuur nog even een foto van je haar (veren).
    Dikke kus loveyou
    XXXLin

    Ha Iris,
    Weer een mooi verhaal. Als het met jou daar goed gaat, gaat het met mij hier ook goed. Genoeg afleiding van Wim )P.
    Doeeeeeeeg,

    Kus, mama

  • 13 Oktober 2014 - 22:18

    Christine:

    Ha Iris,
    Mooi verhaal! Fijn dat onze kaart aangekomen is.
    Weet van Elles dat er in Aussie ook nog een mooi opvangtehuis voor Koala's is. Zal haar vragen waar dat is (misschien wel bij je in de buurt?). Weet dat je daar zelfs met een Koala op de foto kunt. Erg schattig.
    Dat je vader niet direct weet wat Brown Sugar betekent....... Ach dat pleit voor hem.....
    Ben benieuwd naar je nieuwe coupe.
    En, je zus heeft gelijk: kom maar gewoon terug naar NL.......

    Dikke zoen ook van je oom en neefjes
    Christine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 08 Juli 2014
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 9122

Voorgaande reizen:

19 Juli 2014 - 14 Januari 2015

Walvissen, hippies en oh ja stage.

Landen bezocht: